mandag 27. august 2012

Litt skryt....

Jeg har endelig fått en fastlege jeg er fornøyd med! Har hatt 4fastleger på 2år på sammelege kontor. Vært vikar for vikaren osv, men i januar var vi så heldig få en ny fastlege :)

Hun er bare fantastisk, hun er engasjert og bryr seg om sine pasienter. Da hun fikk vite at vi skulle igang med IVF behandling kom hun med spørsmål om hvordan det foregikk og hvilke medisiner jeg skulle ha og var kjempe ivrig når vi snakket om temaet. Første hun spør meg om når hun ser meg er hvordan går det, er det noe nytt...

Da hun fikk høre vi bare fikk sette inn ett egg ble hun irritert og mente at vi fint hadde fortjent å fått to. Hun kunne ikke skjønne hvorfor de skulle være så vanskelig. Hadde det vært opp til henne skulle vi fått inn to egg første gangen.

Legen min vet også at jeg i perioder kan ha det tungt pga det at vi er ufrivelig barnløs og går igjennom assisetert befruktning. Hun sier jeg ikke må være redd for å spørre om sykemeldig og at jeg må tenke på meg selv når vi går igjennom forsøkene.

Det at jeg har en slik grei og forståelsesfull lege gjør hverdagen enklere! Etter å ha lest litt forskjellig på internett, har jeg funnet ut at jeg er heldig med legen min! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar