mandag 22. oktober 2012

Ned og oppturer....

Denne prøve perioden har vært full av oppturer og nedturer...

Det begynte da jeg skulle på ul for å se om jeg nærmet meg eggløsning. Fikk da beskjed om at slimhinnen var altfor tynn. Samtidig forklarte hun at kroppen min ville nok ikke få eggløsning denne måneden, så vi skulle starte med østrogentabeletter når jeg fikk mensen igjen.

Jeg testet etter el og en uke etter forventet el ble testen positiv! :) Ringte da ned på laben og avtale tid for innsett. Da jeg og mannen kom ned på KK for innsett ble vi spurt om vi ønsket å se egget før de satt det inn, noe vi ville. Da jeg var lagt meg godt til rette i stolen, tok ting tid. Plutselig hører vi damen på laben si, jeg finner ikke egget! Dere må vente litt!

Det tok tid og ingen av de på laben kunne finne egget våres :( De tok opp enda et egg, og vi måtte ned igjen tirsdag for innsett...

Tirsdag gikk det egentlig ganske grei, enste var at legen som var der i dag likte ikke at jeg kun hadde 7mm slimhinne. Hun så tilbake i papirene mine og bestemte at neste gang vi skulle ha fryseforsøk skal vi ha innsett i styrt syklus. Vi fikk inn egget og dro hjem for å slappe av <3

Tirsdag 16.oktober var test dag og det viste seg at jeg kun hadde en hcg på 22. Vi avtalte da at jeg skulle komme ned igjen på mandag 22.okt, for å sjekke at hcg nivået sank.

I slutten av forgje uke begynte jeg å spotte, samtidig som jeg har hatt masse menssmerter. Hadde en dag med blødning i helgen og trodde derfor at hcg nivået skulle være 0 i dag.

Når telefonen til avdelingen åpnet ringte jeg for å høre om de hadde fått hcg nivået og skulle avtale ny tid for innsett. Sykepleieren gikk for å sjekke om resultate av prøven var kommet og var ganske overrasket når hcg nivået viste 368. Kjempe fin stigning, men veldig lavt hcg nivå :/

Fredag 26.oktober skal jeg ned for å ta en ny blodprøve, så bli spennede å se hva den vil si! :)

Måtte dagene fram til fredag fly! :)

2 kommentarer: