onsdag 31. oktober 2012

Ble ingen UL i dag...

Det har jo vært misstanke om svangerskap utenfor livmoren fra første blodprøve, og i går fikk vi det bekreftet...

Ca halv fire i går begynte det med inntense smerter i magen, trodde jeg skulle gå i bakken :( Mannen var jo selvfølgelig på svømming, så fikk ikke tak i han!!

Ringte sykehuset og fikk da beskjed om at jeg måtte gjøre meg klar for å reise ned. Sykepleieren skulle først snakke med legen, så skulle hun ringe meg tilbake! I mellom tiden hadde jeg endelig klart å få kontakt med mannen, så han kom rett hjem.

Sykepleieren ringe tilbake og var usikker på om hun skulle sende ambulanse, men vi fant ut vi bare skulle begynne å kjøre! Fikk streng beskjed om at jeg måtte ringe 113 om jeg ble svimmel eller begynte å falle vekk.. Mannen ble kjempe engstlig og jeg fikk klar beskjed om at jeg måtte snakke hele veien!! Siden smertene var så store og jeg kvalm orket jeg ikke snakke, så sa jeg heller skulle gi beskjed om jeg ble mer uvell... :/

Da vi kom ned på Haukeland var smertene vekke og jeg følte meg kjempe dum for å ha ringt! Jeg ble lagt i en seng, så kom det en fra laben for å ta div. prøver fra meg. Etter en stund kom legen og jeg fikk en innvedig UL. Men vi ventet på at legen skulle gjøre klar dataen og ul aparatet fikk jeg nye intense smerter. Fikk en sprøyte med noe som ligner på mofin i låret, da jeg ikke klarte å gå, stå, ligge eller sitte :(

På ul`en så de ingenting i livmoren, alt så bra ut på venstre side. Høyre side var det noe, men de klarte ikke helt å se hva. Jeg hadde også litt blod i buken. Før legen ville ta noe avgjørelser, ville hun vente på resultat på HCG prøven min.

Jeg fikk heldigvis et 4mannsrom aleine, noe som var veldig greit! :) Sykepleier og lege passet godt på meg igjennom ettermiddagen/kvelden. Mens jeg lå på rommet begynte smertene å komme sterkere tilbake, men denne gangen fikk jeg ikke smertestillende. De ønsket å smerten ann for å være med på stille en 100% diagnose.

I løpet av kvelden ble smertende mer og mer inntens og kom raskere.... Da vi fikk svar på hcg prøven var den kun steget til 1900 siden fredag, så da ville legen diskutere med en annen lege hva de skulle gjøre. Når klokken var ca 21:20 fikk jeg enda en sprøyte med smertestillende, da smertene ikke ville gi seg. Denne gangen forsvant aldri smertene skikkelig, så nå klokken var ca 22:00 ble jeg trillet ned på oprasjonebordet.

Det endte opp med at de fjernet høyre egglederen min, da graviditeten satt i den....

Akkurat nå er jeg veldig sliten, så nå ligger jeg på sofaen! Mannen pleier og duller med meg! :) Han er bare verdens beste <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar