tirsdag 18. juni 2013

Oppdatering!

Mandags kveld forgje uke ble jeg innlagt grunnet overstimulering. Jeg var og er forsatt kjempe oppblåst i magen, øm og støl. Formen min er blitt bedre, så derfor var jeg så heldig å få komme hjem i går! Har åpen retur om det skal forverre seg igjen.

Jeg ble veldig godt passet på når jeg var på sykehuset. Tre ganger om dagen tok de blodtrykk og temp. To ganger målte de livvidde og vekt. Det siste gjord de for å følge med om magen ville vokse grunnet vesken som har lagt seg i buken og rundt lunger. Fikk i tillegg blodfortrynnene sprøyter, da man har større sjanse for blodprop når man er overstimlert.

Tiltider hadde jeg mye vann rundt lungene, så jeg var på ultralyd av lungene på lungeavdelingen. De vurderte om de skulle tappe meg, men fant ut det var best å vente.

Fikk inn veske via veneflonen som skulle være med å binde vannet i kroppen. Drikke vann er uaktuelt, da det vil forverre situasjonen. Jeg får lov å drikke ca en liter om dagen, å det må da være saft, farris, brus, biola.... Altså, ingen klare vesker!

Det positive er at hcgen nå stiger bra. I begynnelsen steg den sakte. Slapper ikke helt av ennå, men det gjør jeg nok ikke før vi er over de 12magiske ukene!

En kort og litt rotete oppdatering, men formen er ikke på topp ennå! Nå skal jeg slappe av på sofaen..


6 kommentarer:

  1. Krysser fingrene for at alt går bra! Sender mange gode tanker til dere :)

    SvarSlett
  2. Hipp hurra.Hipp hurra!!!! :) Både for at du er på bedringens vei,og for at spira sitter :) :) :)
    Nå håper jeg inderlig du fortsetter denne gode trenden med bra form,og bebis ;)
    Gratulerer så mye,selvom jeg har gratulert deg før og da ;)
    Stooor klem :)

    SvarSlett
  3. Innom for å ønske deg masse lykke til :) Høres ikke noe godt ut å være overstimulert! Positivt at hcg'en stiger :))

    SvarSlett
  4. Tusen takk igjen framineøyne! Krysser selv fingrene for at dette forsetter :)

    Kjempe trist å lese om enda et negativt forsøk :( Tenker på deg..

    Stor klem!

    SvarSlett
  5. Takk veien med IVF :) Overstimulering er ikke noe å anbefale! Magen er blitt litt mindre og smertene mildere.

    SvarSlett