mandag 1. juli 2013

Magesmerter, ultralyd og glede!

Utolmodige meg ringte i dag ned på Haukeland for å spørre om jeg kunne få komme til grunnet smerter. Har kjempe vondt når jeg sitter og når jeg skal på do, noe som har gjort meg kjempe nervøs for at noe har skulle vært gale!

Legen ville egentlig vente til fredag, da vi hadde time. Etter litt om og men fikk vi komme til i dag! :)
Før ultralyden forsikret legen seg om at vi hadde fått beskjed om at det var tidlig i svangerskapet og ingen garanti for å se noe.

Ikke før legen hadde begynt undersøkelsen sier hun: "Vi startet med det positive". Hun viste oss plommesekken og fortalte at slimhinnen så kjempebra ut. Deretter viste hun oss en liten reke med bankende hjerte!! <3 <3 <3 I følge legen så det veldig bra ut. Jeg er GRAVID, er  6uker + 6dager. Foreløpig termin er 20.februar.

Smertene kommer av begge eggstokkene framdeles er godt hoven og ligger vedsiden av hverandre på høyre side. Legen undersøkte blodgjennomstrømningen og alt så bra ut. Fikk beskjed om å tenke på meg selv å slappe av :)

I morgen skal jeg prøve å time hos legen, da jeg har kjempe vondt i ryggen. Klarer ikke bøye meg og sliter som sagt når jeg sitter. Håper jeg får noe svar eller en henvisning til fysio.

Ønsker alle en riktig god uke :D


2 kommentarer: