fredag 1. november 2013

November!

Kunne vi ikke hoppet over hele november? November er en mørk og litt kjedelig måned..
I slutten av denne måneden blir det ny kontroll hos jordmor og glukosebelastningtest! Kan ikke si jeg gleder meg til å drikke sukker vannet, da jeg blir fryktelig kvalm av søteting. Har fått tips om å ha med meg sitron, så jeg kan ta noen dråper i sukkerlaken! Tenke først å prøve uten, men blir det for ille får jeg prøve..  Det som er positivt med denne testen er at man finner ut om man har svangerskapsdiabetes.. Har man det blir man fulgt opp ekstra. 

Tirsdag dag denne uken var vi hos jordmor, der målte hun magen, sjekket blodtrykk og urin. Alt så bra ut, eneste var at blodtrykket var litt lavt. 

Nå venter jeg på telefon fra legekontoret, skal ha ny henvisning til fysio. Den henvisningen jeg fikk i juli står det ikke bekkenløsning med gangvansker. Noe som betyr at jeg har betalt alt selv fram til nå. Jeg ligger vel ikke langt unna frikortgrensen hos fysio, så ville da fått dekket behandling ut året. Da jeg og fysioterapauten snakket om dette på mandag mente hun jeg skulle be om ny henvisning siden jeg har fått store gangvansker. Får jeg en henvisning hvor det står bekkenløsning med gangvasker får jeg dekket behandling resten av svangerskapet og 6mnd etter fødsel om jeg har behov for det. Er noen kroner å spare på det.. 

I begynnelsen av desember skal vi på 3D ultralyd! Gjett om vi gleder oss..  Da vil jeg være 29uker. Blir kjempe koslig å "hilse" på lillegutt igjen <3

Ellers går dagene sakte men sikkert framover. Savner jobben, barna og kollegaene! 

4 kommentarer:

  1. Ååååå,så godt å se at alt går bra her! :)
    Jeg lever,men orker ikke lese om andres glede og barnelykke, i min egen elendighet...Går bra med meg altså,men har bare distansert meg VEEELDIG! OG DET har jeg virkelig trengt! Hva som skjer,og hvordan og videre,vites ikke,men håper jo på å bli like lykkelig som deg en dag :) Ikke missforstå,jeg unner deg og alle andre som har lyktes alt godt i hele verden,men jeg har bare ikke orket lese om,eller kommentert det i den siste tiden.
    Skjønner godt du gleder deg til 3D :))) DET virker sååå spennende! Hihi :D Gla på deres vegne,og sender deg en stor og gooood klem på veien videre.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg forstår godt hva du mener med å unngå lese og kommentere! Har vært der selv.. Er kjempe vondt å oppleve negative tester gang på gang :( Man unner ingen å gå igjennom det en selv går igjennom, men det er uansett vondt når andre forteller om sin graviditet og sin lykke..

      Jeg kommer til å følge med på bloggen din om du forsetter med den! Håper og tror det snart er deres tur :) Sender en stor klem din vei!

      Slett
  2. Helt enig, november er ikke en spesielt god måned.. Mørkt og kaldt. Nå er det snart 10 år siden min samboers far døde, så denne måneden er ikke noe særlig for han heller. Og etter alt kaoset som har vært etter forsøket og svangerskap utenfor livmoren, ble det til slutt nok for han også. Han har heldigvis en snill og god sjef, som ga han resten av uka fri om han trengte det - med lønn. Han dro tilbake på jobb idag da, liker ikke å være borte fra jobb. Men godt når sjefen forstår!
    Jeg har ikke vært på jobb siden den 23 oktober, og gleder meg VELDIG til å komme tilbake på mandag :)

    Kjekt å høre at alt går bra, sett bort i fra bekkenløsningen selvfølgelig! Jeg har hatt ekstremt mye vondt i høyre hofta siden ca 1 uke etter innsett. Lurer på om det har vært hormonell bekkenløsning, og at den ikke hat gitt seg helt enda. Er så vondt at jeg har vanskelig for å sovne noen netter "/ Kanskje det gir seg når hCG er helt på 0..?

    3D ultralyd blir spennende! Herlighet som jeg gleder meg til den dagen jeg får oppleve dette også <3 Kos deg masse gjennom resten av svangerskapet! Så får vi håpe bekkenløsningen blir litt bedre etterhvert :) Stor klem til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt din samboer har en sjef som legger til rette for han. Det å stå på sidelinjen kan ikke alltid være like lett for mannen. Min mann sa flere ganger underveis i forsøkene at det var jo jeg som fikk alt! Han kunne ønsket det var mer han kunne gjøre, spesiet når vi fikk påvist svangerskap utenfor livmoren :(

      Innemellom trenger man litt fri selv også, men er alltid godt å komme tilbake på jobb :) Jeg savner jobben min selv, er desverre 100% sykemeldt gr. bekkenløsningen :( Håper inderlig den forsvinner etter fødsel, for slik jeg har det nå er ikke kjekt..

      Litt tidig at du nevner det med bondt i høyre hofte etter innsett! Det har jeg også hatt på noen av forsøkene, selv om det har vært fryseforsøk. Kan jo være det har vært tidlig bekkenløsning.. ?! Fikk jo påvist bekkenløsning allerede i uke 6.

      Håper dere er heldig å få oppleve 3D ultralyd i løpet av neste år <3 En dag er det deres tur også…
      Stor klem til deg også :)

      Slett