lørdag 9. juni 2012

Dag to med hormon sprøyter...

I går var jeg ikke helt på topp, kjempe sliten i kroppen, kvalm, tårene lå å presset i øyenkroken og jeg var kjempe oppblåst i magen.. Er framdeles sliten i kroppen og kjempe oppblåst. Om det er bivirkninger fra prøyten vet jeg, så får vente å se om det går over...

Det å sette sprøyte på seg selv i går var uvant og litt ekkelt, men i dag gikk det mye bedre enn i går. Er litt varm og har litt stikninger der jeg har sotte sprøyten. Dette har gått over litt utpå dagen...

Meker det tar på å gå rundt med mange tanker i topplokket. Hva vil se si på ultralyden på fredag? Når skal vi ha uttakk/innsett? Hvor mange egg blir befruktet? Blir noen egg befruktet? Hvor mange egg får de hentet ut? Hvor stor er faren for overstimulering? Hvor mange egg setter de tilbake?

Jeg tenker litt på dette med overstimulering fordi jeg hadde så mange eggposer på UL. og fordi overlegen på avdelingen sa det er fare for at jeg kan bli overstimulert. Hvis jeg blir overstimulert, setter de ikke tilbake egg. :(

Vanligvis setter de kun inn ett egg i det offentlige, men er det får egg som er befruktet kan det være en mulighet for at vi får satt inn to. Grunnen til de velger å kun sette inn ett egg er, fordi det er større sansynlighet for tvillinger. Dette vil da føre til et risikosvangerskap.

Glemte å nevne at jeg var på apoteket for å hente ut resten av medisine i går. Godt å ha alt liggende, slippe å beskymre seg for at apoteket ikke skal ha inne det man trenger. Damen på apoteket sa så fint, dette ble desverre litt dyrt. Brukte ca 10000,- på medisiner i går. Har tatt være på kvitteringer i tilfelle vi er så uheldig at vi må igjennom enda et forsøk.

Skal få tatt bilder av alle medisinene å legge ut en dag, er ikke lite hormoner jeg kommer til å kjøre i kroppen de neste dagene...

Ønsker dere forsatt en god helg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar