torsdag 21. juni 2012

Egg uthenting....

Har lest mye på nette, å tenkt en del på dette med egguthenting. Kommer til å gjøre vondt? Kjenner jeg mye når de henter ut?

Vi skulle være på Haukeland kl 08.00.
Dagen begynte tidlig, da vi har ca 1time kjøretid til Haukeland. Vi valgte å kjøre hjem fra litt før (06:30), for å slippe å stå i kø. Vi var på Haukeland rundt 07:30 og da fikk mannen god tid til å avlevere sædprøve.

Klokken 08:00 registrete vi oss i luken, deretter kom en sykepleier å hentet oss inn på et rom. Der gikk vi igjennom hva som skulle skje. Vi fikk også spørsmål om vi ville at mannen skulle være med på uttaket. Dette svarte vi ja på, så han skulle komme tilbake til en ca tid.

Etter dette ble jeg fulgt inn på et rom med 4andre senger. Jeg var nummer to inn, så fikk ganske raskt noen tabbeletter. Var noe kvalmestillende og smertestillende, er ikke helt sikker på hva vi fikk. Jeg ble hvertfall små susen av tabbelettene. Når alle var kommet på plass i sengene sine kom en sykepleier for å infomerte litt mer om hva som skulle skje og hva vi skulle gjøre og ikke gjøre når vi kom hjem. 

Ca en halvtime før de skulle hente ut egg kom en sykepleier med noe beroligende som jeg skulle drikke. Smakte ganske bittert og var bladet ut med saft. Jeg la med ned igjen i sengen og sovnet. (Ting gikk litt rundt for meg)
Rett før jeg skulle ut å hente egg, kom en sykepleier for å følge meg på do. Måtte tømme blæren, så den ikke skulle ligge i veien for uttaket.

Mannen stod å ventet på meg i gangen og var klar til å være med inn. Da jeg kom inn la jeg med ned i stolen. Legen satt da lokal bedøvelse på først på høyre side, så på venstre side. Kjente at hun satt den på høyre siden, men det gjord IKKE vondt. Bare litt ubehagelig. Før jeg viste ord av det sa hun, nå er den andre ferdig. (Kjente ikke at hun bedøvet den) De ventet litt med å hente ut egg, slik at bedøvelsen skulle virke skikkelig.

Selve uttaket gikk bra, jeg følte jeg var på en snurr (ganske svimmel av coctail miksen). Er kanskje derfor jeg ikke synest det gjord vondt?

Kan heller si jeg kjente det godt når bedøvelsen gikk ut av kroppen. Hadde kjempe vondt i magen og var super kvalm etter jeg kom hjem.

I dag er formen mye bedre :D Kjenner jeg er øm i magen og at det har vært noe der... Men er som sagt mye bedre :D

Fikk ut 11 egg og 10 av dem er blitt befruktet :D Så håper de deler seg fint til i morgen og at de er av topp kvalitet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar